Copilotul USL Ponta si Raliul Monte Carlo

Ne-am tot gândit și tot gândit și-am găsit de interes să publicăm mai jos câteva informații despre ce înseamnă participarea la Raliul Monte Carlo 2012.

La acest raliu, prima etapă a Campionatului Mondial de Raliuri vor participa 89 de echipaje (pilot+copilot). Din acestea 15 sunt echipaje de top din campionatul mondial (ex. Sebastien Loeb, Mikko Hirvonnen), cam 25 sunt echipaje profesioniste (susținute de sponsori și cu un proiect sportiv anual bine articulat) iar restul sunt piloți semi-profesioniști sau amatori (gentlemen drivers).

Semi profesionist înseamnă care concurează cu șanse la victorie dar se autofinanțează. Sau au sponsori, dar nu se pot lupta cu echipele din campionatul mondial pentru că nu au suficiente resurse financiare. Amator (gentlemen drivers) înseamnă piloți care nu dețin un palmares sportiv relevant, concurează din plăcere, majoritatea se autofinanțează și au șanse foarte slabe la victorie. Scopul participării este plăcerea personală și realizarea unui vis, de a concura în cel mai prestigios raliu din lume.

Limita maximă de înscriși este de 100 de mașini, în acest an nu s-au completat toate locurile (doar 89), ceea ce înseamnă că orice pilot care dorește să se înscrie, poate să o facă, fără să demonstreze un palmares. Pentru a concura, trebuie să ai o licență din partea Federației Naționale de Automobilism.

La Raliul Monte Carlo piloții concurează în mai multe grupe sau clase, toți piloții având practic posibilitatea de a câștiga categoria sau clasa respectivă.

Spre exemplu, echipajul Edwin Keleti/Victor Ponta va concura în clasa 3, în care sunt înscriși 25 de concurenți, toți cu Mitsubishi de grupa N. În această clasă sunt piloți profesioniști, semi-profesioniști și amatori. Toți se bat pentru victorie, dar se știe dinainte că un amator nu poate să câștige decât dacă abandonează toți din față.

În funcție de automobilul cu care se concurează, costurile de participare variază. Astfel: cel mai mic buget este de 10,000 EUR (pentru un Renault Twingo), apoi 30,000 EUR pentru un Renault Clio și cam 70,000 EUR pentru un Mitsubishi Lancer. Echipele de Campionat Mondial au bugete foarte mari. Doar pentru Monte Carlo, pentru mașina lui Sebastien Loeb se alocă un buget de 200,000 EUR (fără să se includă și salariul pilotului) și numai dacă nu lovește mașina.

Pentru echipajul Keleti/Ponta, cheltuielile sunt de minim 60,000 EUR, maxim 100,000 EUR doar pentru Raliul Monte Carlo și asta dacă termină raliul și nu bușesc mașina.

Iată calculul, din informațiile obținute de la prieteni care lucrează acolo:

Mitsubishi Evo X, clasa 3 (costurile sunt cele mai mici posibile – buget de criză)

Taxă înscriere = 3,000 EUR
Pneuri = 20,400 EUR
Revizia mașinii după raliu (daca nu a lovit)= 15,000 EUR
Benzină= 3,000 EUR
Hotel= 6,000 EUR
Cost echipă (salarii + mâncare + necesități)= 5,000 EUR
Transport România – Franța – România (bilete avion+camion+mașini locale) = 6,000 EUR
Asigurare mașină de curse = 3,000 EUR
Total : 61,400 EUR

Se pare că Edwin Keleti va folosi aceeași asistență tehnică cu Marco Tempestini, pilot care concurează în campionatul de raliuri al României. Tempestini este un pilot amator spre semni-profesionist, concurează cu un Subaru și a înființat echipa Napoca Rally Team. Echipa are bază la Cluj (orașul lui Keleti). Tempestini a mai concurat la Monte Carlo și anul trecut, dar a abandonat în ziua a doua (din 3) iar în prima zi avusese rezultate foarte slabe.

Keleti este considerat un pilot de nota 7 în România (cam așa îl văd ceilalți piloți). Nu a câștigat vreun raliu și nimeni nu se așteapta să câștige unul prea devreme, sau doar dacă toți cei buni vor abandona. În plus, în România nivelul campionatului este foarte slab comparativ cu ce este în alte țări sau în Campionatul Mondial. Keleti/Ponta au concurat deja într-o etapă de Campionat Mondial, în Spania în 2010, cu rezultate modeste, dar considerate corecte pentru experiența lor.

Raliul Monte Carlo este o competiție foarte dificilă, traseele sunt foarte lungi, pline de capcane iar pentru un debutant este imposibil să facă vreun rezultat. Mai ales că piloții profesioniști se antrenează cu recunoașteri pe camera video și cu achizițiile de date computerizate și cu mașini spion.

Probele propriu-zise se vor desfășura începând de Miercuri 18 Ianuarie și vor dura până Duminică 22 Ianuarie. Startul și primele trei zile se va concura în Franța, în regiunea Ardèche (la Valence – jumatatea distanței între Marseille și Lyon). Vineri seara vor ajunge la Monaco (20 Ianuarie). Sâmbătă și Duminică se va concura în Arrière-pays Nicois (în munții de deasupra de Monaco). Asistența tehnică și parcarea mașinilor seara va fi în port.

Piloții sosesc la Valence de joi 12 Ianuarie sau vineri 13 Ianuarie și încep recunoașterile traseelor sâmbătă 14 Ianuarie. Se vor întoarce acasă de abia luni 23 Ianuarie (dacă nu abandonează definitiv în una din zile).Adică raliul durează cam 10-11 zile.
Multă baftă și distracție echipajului Keleti/Ponta!

Daca iți plac articolele noastre, da-ne LIKE pe Facebook!

  • Marius_norman

    muie ponta

  • PONTA

    SI CUIE FATA DE ANTERIORUL POSTATOR

  • Cucuruz

    muie , ponta!!!!!!!!!!!!!!!!